Vanaf 1 juni 2025 gaan er bij Pluxee belangrijke veranderingen doorgevoerd worden in de manier waarop prestaties via dienstencheques bevestigd dienen te worden, dit geldt zowel voor klanten als voor huishoudhulpen.
Wat verandert er voor de klant?
Voortaan valideert u als klant de gepresteerde uren digitaal via een online portefeuille, of via een alternatieve oplossing zoals e-mail, brief of telefoon. Deze wijziging heeft een impact op de manier van werken:
- Met een online portefeuille heeft u 5 werkdagen om te valideren.
- Bij een alternatieve manier van valideren (zoals een e-mail of brief) heeft u 10 werkdagen de tijd.
- Als een prestatie niet op tijd wordt goedgekeurd, gebeurt dit automatisch.
- In specifieke gevallen ontvangt de gebruiker automatische herinneringsmails.
Wat verandert er voor de huishoudhulp?
Als huishoudhulp valideer je jouw gepresteerde uren digitaal via de Job Tracker 2.0, of via Whatsapp, sms of e-mail zoals aangegeven in de eerdere mailing en flyer die je hebt ontvangen in je postvakje.
Registreer je uren altijd op de werkdag zelf en controleer wekelijks of je alle uren van de week hebt geregistreerd. Is het niet gelukt of ben je het vergeten om je uren binnen de 5 werkdagen te registreren, contacteer ons dan via één van de alternatieve oplossingen (Whatsapp, sms of e-mail)
Vergeet ook niet je prestatiestaat halverwege de maand per mail door te sturen zodat de eerste uren van de eerste helft op tijd gecontroleerd en/of geregistreerd zijn.
In de onderstaande visual wordt op een duidelijke manier uitleg gegeven over de nieuwe werkwijze en termijnen voor de validatie/registratie van de gepresteerde uren:
Na het lezen van deze blog interesse in huishoudhulp via dienstencheques?
Of zin om aan de slag te gaan als huishoudhulp!
