Veelgestelde vragen bij klantencontract en verplichte extra bijdrage
Onze hulpen en hun welzijn is belangrijk voor een langdurige samenwerking en komt de dienstverlening ten goede. Daarom willen wij blijven investeren in kwalitatieve dienstverlening en onze medewerkers permanent ondersteunen met opleidingen en coaching.
Wij willen hen verder blijven vergoeden met de extra voordelen, zoals maaltijdcheques en overige vergoedingen. De loon voorwaarden van onze hulpen zijn ook hoger dan gemiddeld in de sector.
Het huidige financieringsmodel vanuit de overheid is onvoldoende om de extra verloning en inspanningen die wij leveren verder te financieren. Het voorbije jaar met vele prijsstijgingen en verschillende loonindexaties heeft het tekort aan middelen nog extra vergroot.
Het aanrekenen van deze bijdrage is wettelijk en toegelaten op voorwaarde dat er een overeenkomst wordt getekend. U vindt deze hier terug.
U betaalt per gepresteerd uur zoals gebruikelijk 1 dienstencheque en vanaf 1 mei 2023 een extra bijdrage van €0,80 aan Comforthome. U betaalt uw huishoudhulp dus in totaal €8 per gepresteerd uur na fiscale aftrek (voor de eerste 170 dienstencheques per gebruiker)
U betaalt alleen voor de gepresteerde uren en dus niet wanneer u of de hulp afwezig is en/of niet heeft gewerkt.
U ontvangt per mail of via sms? via ‘OK Sign’ een link waar u zich akkoord moet verklaren met de overeenkomst. Indien u niet beschikt over een e-mailadres, zal u de overeenkomst op papier ontvangen of via sms. U bezorgt ons zo spoedig mogelijk het ondertekende contract. (ten laatste bij aanvang van eerste poetsbeurt vanaf 1 mei 2023)
Via mail krijgt u van ons per kwartaal een afrekening van het totaal aantal gepresteerde uren op uw adres met de aangerekende extra bijdrage. Indien u de factuur op papier wenst omdat u niet beschikt over een emailadres zijn wij genoodzaakt een extra verzendkost aan te rekenen van €10 per jaar.
Betaling gebeurt via een overschrijving en ten laatste voor vervaldatum. Bij voorkeur verloopt de betaling via domiciliëring. U zal hiervoor een link ontvangen per mail of op papier (indien u niet beschikt over een e-mailadres) om een mandaat te ondertekenen.
De betaling verloopt automatisch. Hiermee is uw betaling altijd op tijd en kan u zonder zorgen blijven genieten van de dienstverlening van de hulp.
Binnen de 14 dagen na factuurdatum.
Wij zijn genoodzaakt een administratieve kost aan te rekenen bij het versturen van elke aanmaning. Om deze onnodige kost te vermijden; raden wij u aan te kiezen voor domiciliëring.
Facturen worden opgemaakt op basis van de gepresteerde uren en aangerekende dienstencheques. Mocht er toch uitzonderlijk een fout of vergissing hebben plaatsgevonden; dan wordt een correctie opgemaakt bij de volgende afrekening.
De betalingen van de dienstencheques en de extra bijdragen gebeuren afzonderlijk. De betaling van dienstencheques blijft verlopen zoals voorheen. U doet een overschrijving naar Sodexo (veelvoud van €9, met een minimum van 10 cheques) met uw gebruikersnummer als gestructureerde mededeling. Meer info rond het bestellen van de dienstencheques vindt u hier.
Voor de extra bijdrage ontvangt u van ons een factuur met het bedrag op basis van het aantal gepresteerde uren.
Neen, de extra bijdrage is niet fiscaal aftrekbaar zoals de dienstencheques. Meer info hierover vindt u hier.
De overheid heeft ervoor gekozen om de prijs van de dienstencheque en de fiscale aftrek niet te wijzigen. Sinds 2014 is er geen prijsverhoging geweest maar jammer genoeg zijn de kosten wel gestegen. De terugbetaling vanuit de overheid is nu onvoldoende in vergelijking met de stijging van de loon- en werkingskosten.
Indien uw hulp niet kan werken trachten wij u indien gewenst verder te helpen met een vervanghulp. Jammer genoeg kunnen wij dit niet altijd garanderen. Dit is dan ook de reden waarom Comforthome ervoor kiest om een bijdrage te vragen per gepresteerd uur. Op deze manier draagt u niet onnodig bij voor afwezigheden van uzelf en uw hulp.
Ja. Reeds geruime tijd worden door meerder kantoren extra bijdragen aangerekend. Wij Comforthome hebben getracht dit zo lang mogelijk uit te stellen maar zijn nu genoodzaakt om de stap te zetten om de continuïteit en de werking te blijven garanderen.
Uw klantenbijdrage wordt niet gebruikt om extra winst te creëren, maar om te investeren in onze hulpen.
Indien u niet akkoord gaat met het klantencontract en de bijhorende bijdrage per uur, bent u vrij om de samenwerking stop te zetten. Wij hopen uiteraard de samenwerking de komende jaren verder te kunnen zetten.