Alles begint bij een goede communicatie. Dit is nu eenmaal zeer belangrijk in het dagelijkse leven en zeker ook op de werkvloer. Wanneer iedereen zich gehoord en begrepen voelt, loopt alles vlot en zijn er geen misverstanden.
Luisteren naar elkaar doet veel
Als huishoudhulp of klant maak je veel mee. Vaak leuke maar soms ook minder leuke momenten. Wanneer alles goed loopt is het fijn maar natuurlijk kunnen er wel eens wat misverstanden zijn, zoals in elke familie.
Heb je nood aan een gesprek? Neem dan de tijd om even samen te zitten, de gebeurtenissen te bespreken en elkaars verhaal uit te horen. Meestal is het al voldoende om naar elkaar te luisteren, want een misverstand kan liggen aan elkaar niet goed verstaan, er te snel vanuit gaan dat je alles begreep of niet willen luisteren naar elkaar.
Indien het niet lukt om het onderling uit te praten, kan je altijd contact opnemen met het kantoor. Deze kwestie is zeer belangrijk en je mag er zeker van zijn dat hier veel aandacht aan wordt besteed. Want goed communiceren zorgt voor een aangename en langdurige samenwerking.
Op de afbeelding zie je dat Nancy een aantal situaties heeft voorbereid om in teamverband te bespreken. Zo’n momenten zijn zeer waardevol. Hier kan je elkaars verhalen horen en, waar nodig, kan er hulp worden geboden.
Eén voor allen en allen voor één
Heel fijn om te zien hoeveel collega’s aanwezig waren op de sessie en zich open stelden. Er kwamen veel positieve reacties van de deelnemers. “Zeker voor herhaling vatbaar.” klonk het. Wil je graag een sessie bijwonen of meer uitleg hieromtrent? Geef een seintje aan Nancy of Marga. Tot snel!
Na het lezen van deze blog interesse in huishoudhulp via dienstencheques?
Of zin om aan de slag te gaan als huishoudhulp!